Tarieven

Voor veel ZZP-ers voelt de uitgave voor het uitbesteden van hun administratie als geld uitgeven uit eigen zak. Daarom is de gedachte dat je het beter zelf kunt doen. Je bent dan in jouw denken goedkoper uit. Echter doordat je de kennis veelal mist die nodig is voor het goed verzorgen van een financiële administratie (die ook nog eens voldoet aan de eisen die de belastingdienst daaraan stelt) kan goedkoop toch duurkoop worden. Ik geloof dan ook dat deze kennis die ik aanbied beloont mag worden maar wel op wijze die scherp is en past bij de groei en ontwikkeling van je bedrijf.

Dat is de reden dat ik voor ZZP-ers kies voor een betalingsmodel per mutatie. Door hiervoor te kiezen lopen de uitgaven voor het uitbesteden van je administratie gelijk op met de groei en ontwikkeling van je onderneming. Daarnaast is het goed om je te beseffen dat jij de kosten van het uitbesteden volledig in aftrek van je winst mag brengen. Dit betekent dat jij bij de IB-aangifte, deze kosten mag aftrekken. Je IB last wordt dus minder. 

Volledige administratie

  • Maandelijkse vast tarief van € 60.-. Dit voor verzamelen gegevens, inrichten en update houden inrichting administratie en advies gedurende die maand waar gevraagd.
  • Aanvullend tarief voor het verzorgen van de financiële administratie, wat omvat, in gescande bonnen en facturen boeken, verkoopfacturen verzorgen, bankboek(en) verwerken, kasmutaties, memoriaal boekingen, betalingen doen, € 0,80 per mutatie.

Aangiften

  • Jaaraangifte BTW € 120,-
  • Kwartaal aangifte € 60,- per kwartaal
  • Maandaangifte € 60,- per maand
  • IB-aangifte € 350,-

Second Opinion

Controle volledige administratie, inclusief verwerken eventuele correcties.

  • Per boekjaar € 300,-
  • Meerdere boekjaren in overleg.

Loonadministratie

  • Verwerking salarisadministratie
    € 19.50 per personeelslid.
  • Inrichting en opzetten salarisadministratie inclusief aanmelding werkgever
    eenmalig € 350,-

Jaarrekening

  • Jaarrekening € 400,-

Financieel inzicht

We lopen samen door de balans en winst & verlies rekening heen. Ik geef advies over omzet & kosten.

 

  • Maandelijks € 25,-
  • Kwartaal € 60,-
  • Jaarlijks € 100,-

Rekenvoorbeeld

Als jij dus een administratie met 50 mutaties per maand hebt, je hebt een BTW-aangifte per kwartaal, plus een IB-aangifte aan het einde van het jaar dan betaal jij:

Basistarief 12 x € 60,- = € 720,
Kwartaal aangifte 4 x € 60,- = € 240,-
Verwerken administratie 12 x 50 x € 0,80 = € 480,-
IB-aangifte € 350,-
Een totaal per jaar van € 1.790, – excl. BTW

Netto is dat per jaar ongeveer € 1.125, -. Dat betekent dus dat je voor € 93,75 per maand jouw volledige administratie op een deskundige wijze hebt verzorgd.

Ook kom je dus niet voor onverwachte kosten te staan en krijg je niet te maken met dure rekeningen omdat elk uur gerekend wordt.

Deze tarieven gelden tot een jaaromzet van € 50.000,- Als je omzet daarboven uitkomt dan vinden er persoonlijke prijsafspraken plaats.

De facturering vindt maandelijks plaats.

Mocht jouw situatie om een andere insteek vragen dan is dat natuurlijk altijd bespreekbaar.